De försvunna.

Det hände något konstigt på Tebex idag. Conny, en lagom storväxt kille som varje dag äter färdigsallader från Flygfyren till lunch, fick smaka på tjuv och rackartyg. Ja minsann. Conny kommer, i tid som alltid, till jobbet och ställer in sin pasta och räksallad i den gemensamma kylen i fikarummet. Jag, Sofia Löfberg (misstänkt) ser Connys sallad när jag ställer in min egen matlåda (tacorester) i kylen när jag, i tid som alltid, också jag anländer till jobbet. Klockan 09:15 är det rast. Då samlas de flesta av arbetsmyrorna i fikarummet och äter medtagen frukost. Jag själv vaniljyoghurt och 2 rostade mackor med skinkost på. 09:30 är rasten slut och samtliga myror går i rask takt tillbaka till sina arbetsbord. Vad som händer sen i fikarummet mellan 09:30 och 11:30 är oklart och lite utav ett mysterium. Men vad Conny konstaterar när klockan slår 11:31 och han ska ta ut sin räksallad från kylen är att 80% av räkorna som så aptitligt låg högst upp i den tilltalande plastburken är borta!! Någon har brutit förpackning, plockat bort/ätit upp (förmodligen) Connys räkor och sedan lagt på plastlocket igen precis som om inget hade hänt.

Vem gör så? Vem GÖR så?

Jag var inte i fikarummet när detta upptäcktes utan jag fick veta det senare på eftermiddagen när jag på datorn skulle stämpla in ett nytt arbetskort. Då fick jag upp en vit ruta med ett meddelande. Ett argt meddelande färgat i rött:

"Du som öppnade min matlåda och åt upp mina räkor, tack så jävla mycket. Köp din egen jävla mat FF!"

Min första reaktion var att någon drev med mig... Men sen visade det sig att detta meddelande gått ut till ALLA på tebex. Vilket betyder att så fort någon slog in sitt arbetsID i datorn (vilket man gör flera gånger om dagen) så kom det där meddelandet upp. Avsändare Conny. Alla, å då menar jag ALLA, är från och med 11:31 idag misstänka för stöld av ett x-antal räkor från Tebex kyl tillhörande Conny. Vem, hur och varför vet jag inte om Conny någonsin får veta. The future will tell...

To be continued.



2009-09-08 @ 17:00:25 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sara

hahaha vad roligt! Hur många jobbar på det där stället?


2009-09-09 @ 21:13:49
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: fia

tjao vad kan det va?.. typ 60 pers kanske?


2009-09-10 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback