A tribute to ÅK

Idag hade våran kära Coach Åke Karlström sin sista träning med BKV Dam. We will miss him. A lot. Jag och Malin diktade ihop en liten hyllningstext till karlakarlen:

 

"Hej jag heter Åke, jag är 40 nånting,

bär smurfmössa på huve och jonglera gärna i ring.

Hammarbymodellen jag utföra kan,

och om ni vill veta är Lars Winnerbäck mina drömmars man.

Jag är kungen av trekvarts-bralla,

något som ger mig huvudvärk är när mitt lag falla.

Detta är på kvällarna mindre kul,

nästan som att äta snö som är snorkråks-gul.

Jag är en rättvis kille,

och något utav ett snille.

När jag uppställningen drar,

”Ytterfältarna” jag lämnat hemma har.

Ty detta finns det inget som heter,

men däremot är jag längre än 1 meter.

Envis som en åsna andra tycker jag är

speciellt när jag spelar volleyboll med den jag håller kär.

Hon är för övrigt en riktig klippa

Söt och go precis som sockerdricka.

 

Hej jag heter Åke, jag har tränat detta lag

lökat och köttat i ett x-antal dar.

En grymt bra coach med glimt i öga

faktiskt ganska söt och med förväntningar höga,

på mitt lag som jag stöttat i vått och torrt,

de minnen vi har kommer aldrig suddas bort."

 

 

Tack för alla år Åke. Vi gillar dig!

 

 


2009-10-26 @ 22:10:10 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sara

BÄST:

”Ytterfältarna” jag lämnat hemma har.



Ty detta finns det inget som heter,



men däremot är jag längre än 1 meter.


2009-10-27 @ 21:48:06
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: fia

...ja...han är inte så lång :)


2009-10-27 @ 22:13:02

Postat av: Lotta

Ni tjejer är bara bäst, det kommer att bli lite tomt........


2009-10-30 @ 19:31:30

Postat av: fia

Vadå tomt Lotta?

Snarare trångt...när utomhusbadkaret är på plats :)


2009-11-04 @ 17:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback