Ät mig.


Så sa den!


Vem? undrar ni nu. Säkert. Kanske.

Jo paprikan!!

När jag kom hem från jobbet idag och öppnade kylen så stod den där. En ensam, köttfärsfylld, liten röd paprika med mozarellaost på som sträckte ut sina obefintliga armar mot mig och jämrade:

"Ääääät mig! Snällaa?!"

"Okej" sa jag.

Den var god. Förutom att mozarellaosten i själva verket var någon slags ädelost (mindre kul överraskning på le tongue) var det tipptopp. Sandra måste ha lagat det innan hon åkte till Frankfurt idag. Kommer hem på söndag. Och med mina briljanta matematik kunskaper var det inte svårt för mig att räkna ut att denna lilla paprikavän inte skulle vara fräsch nog för uppätning vid denna tidpunkt.

Så. Jag räddade den. Med lite pasta till så vart jag mätt. Tackar!


2009-11-12 @ 17:33:24 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback