Tors dag.

The hunt for Gollum måste jag få säga var lite utav en besvikelse. Jag och Jonas var taggade för ännu ett storslaget äventyr med Aragorn och Boysen. Vet inte riktigt om man kan kalla det äventyr om filmen bara är 31 min lång? Den hann ju knappt börja förns den va slut! Vi satt som 2 frågetecken när eftertexterna rullade in men började såklart tokgarva när vi insåg att "filmen" i själva verket var en kortfilm, gjord av Tolkien fans och var, som jag redan nämnt...tokslut efter 31 min.

Så det blev till att dra igång filmen The notebook. Oh herreguden vilken dröm-film! Den va bränn-bra!! Ni som inte sett den, se den för tusan! Den va så fin, sorglig, romantisk och ljuuuuv :) När filmer berör en brukar man liksom få som en sådan där liten tår i ögat som tar sig, sakta men säkert, ner mot kinden. Den här filmen fick mig att behöva täcka hela ansiktet i händerna för jag fick en så kallad gråt-attack. Självklart försökte jag ju från fotöljen där jag satt, bleka detta för Jonas i soffan med att vara så tyyyyyst som möjligt. Men när han sedan frågade något, och jag svarade med tilltäppt jäkla snok, då fattade han vad som pågick på andra sidan och frågar:

- Fia, gråter du eller???

Och då brister jag ut i storbölen!

- JAAAAA......BHÖÄÄÄÄ!

- Du är ju för fan helt svullen i hela ansiktet!

- JAAAAA......BHÖÄÄÄÄ!

Kvällen avslutades alltså med ännu ett gott skratt blandat med salta tårar. Mycket nöje.


2009-05-21 @ 11:40:49 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback