HEJ.

OJ! Här är jag igen, världens sämsta bloggerska :) Har egentligen ingen ursäkt till min onödigt icke-frekventa inläggsströmning, så jag skiter i att ens försöka mig på en, utan bara låtsas från och med NU..som ingenting.


Iaf

I lördags var jag ute i Älmsta på 25-års fest hos Stip. En trevlig tillställning med grill, bollkick, kämpegoa människor och god kladdkaka. Va mycket trevligt att träffa alla frassar igen, var ett tag sen. Käre Stig till exempel. Han hade under kvällen hade fått upp ett av Stips fingrar i snoken och påstod inne i köket för mig, Erik och Eriks mamma att Stipen under denna brutala händelse hade spräckt mödomshinnan på honom... (?). När vi väl var inne på ämnet, la Eriks Mamma, som jag aldrig tidigare träffat och som jag förövrigt är livrädd för efter att jag ett x-antal gånger ändrat Eriks satus på facebook till något i stil med "Sugen på kuk". Eriks mamma, som SJÄLVKLART har facebook (vilket jag inte visste, trodde inte mammor hade det?) ringer upp sonen och säger åt honom att sluta skriva "kuk" på facebook hela tiden.

"Det är ju inte jag! Det är Fia..." Har Erik så ärligt svarat. 

Men...Vart var jag? Jo Eriks mamma, jag...livrädd. Hon flikar iaf in med att det faktiskt inte hette mödomshinna längre, utan faktiskt slidkrans. Samtalet fortsätter om könsnamn...och SJÄLVKLART drar Stig upp "Erik-Facebook-Fallet" lite lagom diskret... Han säger något i stil med

"Jamen Fia du brukar ju föredra ordet kuk, det har vi ju alla sett på diverse Internetsidor..mm jorå" .

"Jaha, det är du det. Ja det var ju bra att man fick ett ansikte på den personen..." Svarar Eriks mamma.

Ehhh? Pinsamt? Förnamnet för tusan! Erik och Steven fnissade som små töser där i kökssoffan samtidigt som en liten del av mig dog av skam. Hon måste tycka jag är dum i hela huvudet. Jag var bra sugen på att trycka upp hela min fot i Stigs jäkla näsborre kan jag säga. Då hade nog mer än mödomshinnan pajjat...
Men det var ju trevligt att träffa Eriks mamma iaf plus att jag nu vet att det inte finns någon hinna i...ja...ni vet...det kvinnliga könet, utan det var visst en krans. Kom man på nu...år 2009. När jag tänker krans, då ser jag 2 olika kransar. En midsommarkrans med fina, gott doftande blommor eller en sån mindre fin, oskön törnkrans som Jesus hade på hjättan en långfredag för jao..cirkus 2009 år sedan. Jag hoppas det var den förstnämnda kransen de tänkte på när de döpte om enheten i systemet till Slidkrans. Annars...känns det...fel...och mindre rart.


Nu blire slaggen! God katt!


2009-05-13 @ 00:26:07 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Barnsätet

Ett classic Fia-moment!


2009-05-13 @ 18:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback