Då var det klarrrt.

Igår var det då Melodifestivalfinal. Jorå. Måste få säga att det var en riktigt bra final, nästan alla bidrag var ju riktigt bra på sitt eget sätt, med undantag från ett par av bidragen. Här nedan utvärderar jag samtliga:

1. Måns (Jens?) Semmelbög. Njae, det här va inte riktigt svinbra. Han står där som en jäkla gymnast som ska splitta och sen låten har man hört 100 gånger förut känns det som. Nipps, det blir...
2 Fia-Lottor i betyg.

2. Caroline af Ugglas. Vikken tjej va? Första gången jag hörde den börja jag gråta, då är den värd rätt mycket. Röstade på henne i Andra Chansen för jag ville ha na i final, men tyvärr var jag för snålkärring för att rösta på 3 bidrag igår :) Men hon var riktigt bra, oj så bra! Det blir...
 4 ½ Fia-Lottor till Lilla Ugglan.


3. Agnes Beyonce Carlsson. Hon gjorde det riktigt bra men föll liksom bort bland alla andra grymma låtar. Hon ska ha kreeeed för den najsiga gulddressen hon hade på sig, men tyvärr blir det inte mer än...
3 stycken Fialottor.

4. HEAT. OHH så najs det här är! Jag älskar 1000 Miles, jag älskar den tröjlösa trummisen men jag har lite svårt för den pigga igelkottasångaren. Han är liiiite för oball för låten och övriga i bandet, men det kanske är lite charmen i det hela också, jag vet inte. Vill bara ryka fram med en svart eyeliner och en borste så kunde man styra upp karl lite. Men som sagt, låten är grym och det är drag på scen a la bama så det blir...
 4 ½ Fia-Lottor till Kotten.

5. Emilia.  Gullig låt och den svänger men det är absolut inte den starkaste i fältet, plus att hennes röst är lite skum på något sätt, men aja, helt ok är den och därför blir det...
 3 Fia-Lottor till Millan.

6. Alcasar. OJ oj, det här gillade jag! Vilket drag, vilken dans, vilken show va?? :D Det här var helt klart värt 4 kronor på min nästkommande mobilräkning. Gillade knock on wood- trummorna som gjorde den extra tung och svängig. DiscoDänga som jag hoppades skulle vinna..
 5 Söta små Fia-Lottor!!

7. Sarah Dawn Finer. Det här gillade jag också massor. Fick hud som en ful jäkla gås när hon hissades upp i sticket på låten, ååå jäklar vad bra bröstkvinnan sjunger! Jag tror inte det är pattarna som egentligen är sådär svinstora utan det är lungorna! Ljuvligt och den bästa balladen som varit med i festivalen på länge länge länge. Ringde en gång på na! Go sarah!
 5 Patt-Fior till Saris!!!

8. EMD. Grabbarna med käpparna steppade på bra och låten var lite lagom unik och det är ju alltid kul att höra en låt man inte hört förr :) Tycker också det var kul att de skrivit låten själva och inte att det var den där jäkla Gstring som man ser som låtskrivare i var och vartannat bidrag under deltävlingarna. Näe, bra sväng! Det ger...
 4 Fia-Lottor!

9. Sofia. Tjejen sjunger på grekiska och man fattar inte ett shitttt, MEN, låten är riktigt tung i refrängen med trummor, stråkar och hela tjofadderittan vilket gör att jag faktiskt gillade den skarpt. Ingen vinnare, men helt klart ska den ha...
 3 Fia-Lottor...en för det otroligt vackra namnet...
 
10. Molly Sandén. Alltså...jag pallar inte.. Det här var inte bra Molly, sorry. Men det är inte ditt fel, det är rövhålet till låtskrivare som kokar ihop den här sörjan som så lämpligt äckligt heter Så vill stjärnorna. Näej uiii vad den va fånig. "Att jag älskar dig, som du älskar mig blabla" Näe fyfan vikke snicksnack. Bidraget gav mig en sådan jobbig känsla att jag tröståt massor med godis och chips under dessa 3 minuter den spelades...
 1 stackars liten Fia-Lotta.

11. Malena Ernman. Jaha, vinnarlåten alltså. Jag var inte alls positiv när denna gick vidare från deltävlingen men den växte under finalkvällen och jag kan faktiskt tänka mig att det var råballt allt höra den i Globen. Tänk er att alla i Globish sjunger med också, uj uj uj! Näe, det kan nog bli bra det här. Måste säga att jag var glad att denna vann och inte Måns som ledde innan Svenska folkets röster kom in. Johanna, som jag var hos igår och tittade på denna trevliga tillställning med, röstade ju på detta bidrag 2 (eller var det 3??) gånger. Hon sa såhär när det var över "Ja men då kan vi väl säga att det var jag som vann då?" Skrytmajjan vettu! Rånöjd. Iaf...den får bra betyg av mig med, men dock ingen telefonröst igår.
  3 ½ Fia-Lottor. Lite avdrag för att låten är FÖR lik Vincero..


Jaha det var det! Nu får vi se hur det går i maj i Moskva. Lär ju inte vara så svårt att komma på en bättre placering än förra året iaf. Fast risken finns ju att ingen röstar på vår kära Operatant i kvalet, och då blir det ingen Eurovision..Vore ju rätt bajs...


2009-03-15 @ 12:48:47 Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sarabanana

bästa inlägget fia! tummen upp.


2009-03-15 @ 15:07:24
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: johanna

håller med, speciellt biten där du skrev om mig :) (jag röstade två ggr på henne, herregud nån måtta får det ju va)


2009-03-15 @ 16:44:17

Postat av: Grass

Bra där Fia. Du borde ha live-bloggat för aftonbladet!


2009-03-15 @ 19:09:29

Postat av: erica

härligt flia! jag såg inte på skiten (är lika anti som vanligt) men efter detta underbara inlägg känns det som att jag ändå har full koll på läget.

du får ★★★★★ på ericas barometer :) kraam


2009-03-16 @ 09:40:07
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Postat av: erica

nu fick du även en hyllning i min blogg :)


2009-03-16 @ 10:02:33
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback