Semlah.

Semlor! Jag älskarom! Åt min första 09semla igår och det var bra nära att jag slog till på en idag också men pengarna fick gå till dasspapper och ett nytt lysrör till köket. Jag har nämligen utövat extreme cooking under en tid då jag inte sett något annat än svart i köket mitt och man liksom hackat på känsla. Nu känns det mer stabilt och det är Tott, Vickevire och resten av grabbarna på tassarna nog väldi glada över.

Den här låten nedan har jag poppat glatt i några dagar nu. Det kluriga är att musiken gör den pigg, men om man lyssnar på texten så är det ju en förtvivlad man som verkar vara kär i en riktigt pittbrud..

Why do you build me up (Build me up)
Buttercup baby just to
let me down (Let me down)
And mess me around
And then worst of all (Worst of all)
You never call baby
When you say you will (Say you will)
But I love you still
I need you (I need you)
More than anyone darlin'
You know that I have from the start

So build me up (Build me up)
Buttercup
Don't break my heart
 

Om man bara läser texten så skulle man kunna tro att det är en riktigt dyster heartbroken sång, men ickenicke! Den är dunderpepp och man trallar gladerligen med på körstroferna och känner sig typ lycklig?? Varför?? Hon ringer ju för fan inte fast hon lovat? Vad äre för shitstyle? Knepph! Näe, det är något knas med den här låten.. Men jag gillar väl knas antar jag..för låten är ju, som sagt, wonderbar :)


The Foundations - Build me up Buttercup

PS. Buttercup betyder förresten inte smörkopp, som Segerman trodde, utan faktiskt Smörblomma...vi kollade wiki :)


2009-01-06 @ 21:33:48 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback