Klipp.

Man är ju för bra va. Igår drog jag en ride inne i Kista Galleria innan föreläsningen. Det var ju rea och jag tänkte att någon grej som passade mig skulle väl kanske finnas kvar någonstans..och visst gjorde det det!
Jag köpte grejer till ett värde av 1950 spänn, men betalade endast 630 bagis! WIhOooO! Sicket flyt!

Efter förleläsningen åkte jag en pyttpackad buss hem och gick direkt till Jonasi där även Ulle var. Ulle som oftast befinner sig utomlands och jobbar på något hotell/bar tog sig lite tid med sina gamla godingar från barnsbenatiden nu när hon är på hembesök i landet/byn. Hon berättade om ett brev hon har hemma som jag skickat till henne någon gång under ett sommarlov i lågstadiet då hon ofta befann sig uppe i Leksand hos släktingar. Förhoppningsvis är det 1an om jag tänker på hur jag formulerat mig i inledningen av brevet...:

"Hej Ulrika. Jag kan inte adressen till där du är, så jag skriver till ditt hus. Jag saknar dig så mycket att jag gråter om nätterna!"

Okej...
Det här skrattade vi väldi gott åt i ett x-antal minuter. Ulle bodde ju 2 hus ifrån mig. Så jag antar att jag gick till brevlådorna och bara damp ner brevet i "hennes hus" låda :) Ulle berättade även att jag alltid brukade lägga med brevpapper (ofta med hästar på) så hon kunde skriva tillbaka eftersom hon inte hade något eget brevpapper. Man va väl för go!

Efter den trevliga kvällen pilade jag hem, satte mig i den nya bigga soffan som flyttat in, slog på dattan, slog på tvn och tryckte i mig några winnerbrodds (choklabollar a la Rudolf). Förhoppningsvis kommer jag i mina fyndköp idag med :)


2009-01-21 @ 13:54:58 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Ullis

mohahahahaha ja ska scanna in brevet o lägga upppå facebook ;) o för de andra har ja aldrig haft släktingar i leksand... men va mycket på semester, tror ja v i grekland när du skrev de där :D <3 sweeeeeeeet ju :)


2009-11-10 @ 17:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback