Hon ramlar omkull igen.

Kvällen igår var rolig. Vi var hos Ingrid och åt stark mat och drack starka drycker (vissa mer än andra). När vi sedan ska ta oss in från Sumpan till Centrum sätter sig jag, Sara och Gabby i en taxi och tutar iväg. Tjejerna sa åt taximann att släppa av oss vid Riche vid Birger Jarlsgatan. Väl framme och när vi ska pipa över vägen till andra sidan och gå mot SoapBar där de andra tjejerna väntade händer det en onödigt rolig sak..Sara, i täten säger något i stil med "Sccchynda öveär nuö!" (eftersom det kommer är en bil på väg emot oss) MEN det kära Sara (som går 2 meter framför mig) otroligt nog inte ser, är den, ja kanske 2 dm?, höga refug som delar körfälten... Med sina 10cm höga klackar snubblar hon på detta hinder och klotar/rasar/brakar med huvudet före ner mitt på/i vägen!! Jag som gick precis bakom kvinnan kan inte riktigt med ord beskriva bilden av fallet som fortfarande sitter kvar på näthinnan..men jag ska försöka: Hon såg ut som en överkörd platt jäkla groda! Benen va helt böjda med knäna skrapandes i vägen och armarna vet jag inte vart de var?? De användes inte till att dämpa fallet iallafall eftersom Sara skrapade högerkinden i asfalten och knäckte nacken. 

Jag är nog inte ensam om att man oftast inte kan hålla sig för skratt om någon gör illa sig på ett knasigt sätt. Detta såg extremt konstigt ut och jag började ju självklart tokgarva. Samtidigt som jag gör detta viftar jag även med mina vita vantar åt bilen som åker rakt emot Fröken Groda och på samma gång springer jag fram och tar tag i människan/animalet som jämrar sig och hjälper henne upp och till trottoaren..

Jag tror jag skrattade i minst en halvtimme efter oledolyckan varit framme. Och något jag fortfarande inte fattar är hur Saras strumpbyxor inte hade en jäkla skråma, trots att hennes knän i praktiskt taget hånglat med herr asfalt...??? Skrapsår hade hon ju på knäna, det såg vi när strumpbyxorna senare på natten åkte av innan läggdags. Spår/sår från fallet fanns att hitta på som nämnts tidigare höger kind och knän, men även höger axel samt var ena skon också en aning tilltuffsad och i chocktillstånd. Som tur var kunde Sara fortsätta kvällen och vi bagav oss efter en liten vilostund på trottoaren till Soap för att dansa av oss diverse bekymmer och smärtor.

Vilken kväll!

Kanske ska skriva att idag mår Sara/Grodan/Klotet och samtliga kroppsdelar samt accessoarer bra och lever ett normalt, friskt och sunt liv.


Klotet och Fia hockar upp med ragget från i onsdags IGEN :D

Salut!!


2009-01-18 @ 19:39:19 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sarabanana

Det är tur att du har mig så du har lite att fylla ut bloggen med, he he he


2009-01-19 @ 11:13:38
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: fia

ja utan dig skulle den här bloggen vara död :)


2009-01-19 @ 14:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback