Lurdag.

Lördag idag. Igår var det fredag. Då hade syrran och hennes bf och en annan kille födelsedasfest på GIH, gymnastik och idrottshögskolan närmare bestämt. Alla tre frassar går i samma klass och därför bestod 80% av själva festskaran av elever från skolan. Sen var det några själar från Norrköping där Richard är ifrån, samt 3 friska Norrtäljebybor, nämligen Ida, Jag och Göran. Alla festprissar samlades kl 18 i en av gymnastiksalar på GIH ombytta och klara för att utöva något form av tävlingsmoment. Till våran surprise (iaf för oss från Snorrtan) skulle tävlingarna utföras sittandes i en rullstol (hjälp!). Skaran delades in i 6 lag, nu gällde det att inte göra bort sig, ångest började gro i växthuset.
Tävlingsmoment 1:
Någon form av stafett?


Jag var alltså i Lag1 och började därför på grön kona 1. Sen väl framme vid den upp och ner vända plinten skulle man ta upp kulpåsarna och kasta dem i plinten (var längre avstånd än vad bilden visualiserar). Självklart var jag så stressad eller bara rent ut sagt sopig för jag missade 3 st av påsarna, vilket betydde 3 straffvarv runt de gula konerna i mitten :S Sen tillbaka till 3e röda konan, runda den, och sen spurta ner till laget bah! Helt slut var man när man kört sin gång. Trodde att vi skulle lämna rullstolarna efter detta moment, men NEJ, ICKE! Nu var det dags för idioten!! På rullstolen skulle man runda 5 (!) stycken koner uppstakade på rad. Alltså när man har kört idioten med fotbollen har man kanske kört med 3-4 koner, men nejnej, Sandra & Co de drar till med 5! Aja, det var bara att pumpa på helt enkelt. Sjukt jobbigt. Sjukt.

Sista tvälingsmomentet inkluderade självklart också rullstolsjäveln. Rullstolsbasket stod på tur! Var otroligt svårt, men kulijul. Sen vare dusch, bastu, dusch, dressering och sen FIEST!

Vaknar lördag morgon...hela partiet runt skuldrorna, axlarna och underarmarna är helt PAJJAS. Haha fyfasen vad ont det gör! Har även samtalet med Göran och Ida idag som också hade samma symptom. Ska citera Göran här: "Jag tror aldrig jag haft sån träningsvrk i ryggen och armarna förut. Funderade på att ta en liten vagn att dra skolväskan på imorse :) ".  Typsikt Göran också att åka till skolan en lördag..

Nu ska jag äta middag med Pappan min som blivit ombedd att lämna huset för moren ska ha förgalejj med några väninnor för att senare bege sig upp på oket på DISCOKVÄLL :D

HejHEJhejsan!


2009-02-28 @ 17:40:23 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sarabanana

Vilken fin skiss! :D


2009-03-01 @ 10:23:22
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: Ida

Underbart beskriven tävlingsbana!



Armarna hänger även idag...har lite svårt att tvätta håret.. :(



tack för en skitkul kväll!


2009-03-01 @ 14:21:20

Postat av: fia

Ja här är man seriös aktör och visualiserar för läsaren så gott jag kan :)



Mina armar gör också fortfarande ont..ryggen med för den delen :D


2009-03-01 @ 16:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback