70's.

The Joker. Den låten är ju svinasoft. Hade ingen aning om vad Stevan menade med "Im a midnight toker", men på urban får man upp tre träffar; 
Toker = Someone who smokes pot, marijuana, Mary Janes.. yea you know the drill ~ the good stuff!
Toker = Someone who smokes mad pot.
Toker = Somebody who smokes the nice grass.

Riiiiktigt schöna människor som lagt in detta. "mad pot" och "the good stuff"? Man skulle kunna tro att det är Stickan själv som skrivit förklaringarna.

Iallafall...nu vet jag och du som läser vad Steve Miller menar med midnight toker. Självklart, inte helt otippat, sitter Eric & Co här nedanför i den rökfyllda källaren och drillar på just den här låten lite lagom högklackade :)


Steve Miller - The joker

Dags att plugga vidare!
Peace Out!


2009-02-05 @ 11:36:56 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Ricke

Haha shut up, jag vet att du ljuger...Men det var ett bra försök och jag gillar att du stödjer min "undsättnings" teori =)



kramkalas


2009-02-05 @ 16:27:45
URL: http://bondens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback