Shoe.

Ännu en måndag går mot sitt slut. Dagen har varit rätt tom. Har suttit framför datorn å trixat med en inlämningsuppgift och sen har jag sparkat boll. Det var allt, haha. Mycke action här, ja jävlar.

Det var ganska kul när jag skulle ta min påse med inomhusskorna från balkongen (vill inte att det ska lukta gammal inrökt skorstensuggla i hemmet mitt) så hittade jag en tredje sko i påsen. Då kom jag på att unga Fröken Nygren glömde sin ena sko (hur det nu gick till?) på träningen i onsdags. Jag lät den ligga kvar i min skopåse och tänkte att jag återförenar den med henne inom de närmaste minutrarna uppe på Nordrona. Men väl där, så fanns det ingen liten Nygren. Då slog det mig att hon förmodligen inte kommit dit eftersom hon inte hittat sin ena sko...

Detta var ju lite klantigt av mig att glömma bort att berätta om mitt hjältedåd då jag vid niosnåret i onsdags räddade denna vackra vit/röda adidas sko från att bli offer åt en medelålders kvartett av badmintonspelare. Väl hemma igen efter träningen ikväll kände jag att det kanske var läge att berätta hur klantig jag varit så jag skrev till Nygren, som va online på msn, att jag hade hennes sko... Människo-skrället hade inte ens märkt att den var borta! Bruden hade jobbat och inte haft en tanke på träning och den utrustningen som krävs för att utöva en sådan. Jag skrattade gott. Min ångest var långt ifrån befogad. Mitt samvete lättades och Nygrens tyngdes :) Slarv-majja!

Den här gamla videon skratta man gott åt för några år sen. Bjuder på den idag för er som inte sett den och för er som vill se den igen!


Salut!


2008-12-08 @ 23:13:33 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback