True Colors.

Goderkväll mina små trogna läsare!

Har precis avnjutit den första skinkmackan Julen 08. Den var goder den. Nu sitter man ensam i lägenheten, lite halvnöjd för att man tagit sig i kragen och gjort en "överdragsstädning" samt hämtat ner juleljus från vinden som installerats med "tålamod och inte en enda svordom" i tre av boendets fönster. Ljusgardiner ska jag undvika från och med nästa år, helt klart. Känns som att det alltid är minst en liten skitlampa som vägrar lysa som man måste ta ett allvarligt snack med. Men ändå, det blir ju förstås väldigt väääldigt mysigt när allt är på plats och det lyser lite extra i rutorna. Så jag måste säga att såhär i efterhand känns det värt besväret. Tror Sandro blir glader när hon kommer hem imorn och ser att jag tomtat mig lite.

Imorgon är inte en rolig dag. Dagen-innan-tanta-dagen. Då blir det tokpress med läsning och insuuupning av kunskap så det hette duga (skål!). Vill verkligen klara den där shiiten, känner mig då inte alls på topp i kroppen. Förkylningen blir värre och värre, alltså snoret mer och mer, vilket gör att huvudet blir tyngre och tyngre. Vi får la se hur det känns imorn. Blir tokpress hursom haver. Lite sömn nu blir great, ska bara lösa ett suduko först, koka upp cellerna lite så att säga.

Godnatt.
En dikt av Fia Nisse Löfberg.

Hej små tomtar slå i glasen
och låt mig nu inte ligga vaken
Ty sömn är alltid rart
speciellt att vakna och kunna se klart
Nej nu ljög ja, se klart är inget jag gör
ty glasögon är någonting jag alltid bör
bära på snoken som pryder mitt tryne
om inte, jag vore ett totalt blindstyre.



Den här låten är till Rara Micki...Du får aldrig tro att du inte betyder något, för det gör du. Massor. Massor. Mandelmassor.

Ane Brun - True Colors


2008-12-14 @ 23:28:31 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback