Julertid.

Söndag, två dagar kvar till Julafton. Jag ligger på soffan och har, på mor mins befallning, komponerat ihop ett litet julkort i powerpoint. Hon ville först att jag skulle "rita något trevligt", men det vägrade jag..
Nu är iaf les claps inköpta och återstår gör nu självaste julrimningen och den lite mindre roliga biten, nämligen julstädningen. Rimning blir det till att stöka undan ikväll, och städ å stånk blir det imorn. Jag satt och tittade igenom lite bilder från förra julen vilket gjorde att jag började längta riktigt rejält till julafton.  All mat, familjen/släkten, den dilliga stämningen, Kalle å alla frassar och sen är det ju alltid kul om man får något paket. Två dagar kvar, två dagar, mihii!

Lite pics från 24/12 2007:


Måste bara få berätta att jag faktiskt varit med och lagat pressyltan, kalvsyltan och leverpastejen..eller jag kanske mest tittade på, för jag tycker rått kött å allt vad man nu hade i, är lite obehagligt att handskas med. Jag kläckte lite ägg och fick kila till flygis å köpa en julskiva :)

Måste få lägga upp en bild på självaste tomtefar också!


Nu öppnar rimstugan här! Lägger upp det bästa sen!
Laterzzz!


2008-12-21 @ 15:59:17 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sarabanana

Mmm bild 2 är min favvo, ägghalvor och larre!


2008-12-21 @ 20:05:08
URL: http://www.metrobloggen.se/saboutnothing

Postat av: fia

mm mm larre är icke dumt! Längtar som fasiken till julmaten nu..hungrig!


2008-12-21 @ 20:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback