JoddeladdihittihooOo!

Goderkvällen!

Som ni ser har ja pyntat om här i dribbla. Efter lite tistel och trassel och förmodligen en hel del tur ser det OK ut. Man måste ju förnya sig lite och se till att bloggen håller sig pigg och fräsh. Jag och Syrran har precis ätit en riktig god liten middag. Den bestod av toasts, gräddfil, hackad gul lök och röd stenbitsrom. Påminde ruggigt mycket om Langos (som jag för övrigt åt första gången på Norrtälje Höstmarknad tillsammans med Malin å Henke aka Mr P.I.M.P). Är väl egentligen mer förrättsmaterial det här men vi åt 3 var så man blidde rätt mätt du. Oj va lång jag blev!

Igår kikade jag igenom massor med gamla bilder. Blev en hel del skratt, och framför allt åt denna nedan från, ja vad kan det va? 2001? som jag döpt till "Min hemlighet", ni kanske förstår varför?


Jadu, man var ju iallafall en glad Frasse som inte verkade bry sig om att man hade silvertaggar med gummisnoddar och hela baletten i proppskåpet. Å det var väl tur det!

Idag har även de sista rimmen skrivits. Det här har jag valt till att bli årets bästa:


Vi vill inte att lilla Farmor ska nysa

därför vi köpt dessa för att du slippa frysa

Om benen du bär dessa

kanske kommer du likna en 80-talsprinsessa?


...Hon önskade sig benvärmare :) Sicken pigg liten tant!

Hejtå.
En dikt av Fia

Nu ska jag pipa över till mina fäder
imorn jag hoppas det blir bättre väder.
Idag bjöds det på regn å rusk,
fyfan vilken äckligt jäkla snusk!
Jag vill ha sol, värme och inte mycket vind,
guld värt vore en puss på min kind.
Det skulle värma min kalla kropp,
och om jag haft en, även min pillesnopp.
Imorgon jag skriver här igen,
förhoppningsvis något mucho bien.
Hejtå och tjillevippen
Jag vill inte ha någe snor i dippen...


2008-12-22 @ 19:41:43 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: karin

sv: tack så mycket! :D

Ja, vi svenskar är jävligt snygga!

God jul, detsamma :)


2008-12-22 @ 23:28:26
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback