Fussball.

Jaha, då har man varit ute med en drös vargar i Rådmansö By och kickat lite boll. Skulle ha varit en cup där idag men det var bara tre lag anmälde så det blidde nå form av minicup mellan Rådmansö, Riala och Bkv. Det vi inte riktigt visste var att de andra lagen skulle ställa upp med sina små töstalanger, vi trodde mer ett U-lag. Eftersom vi i Bkv hade svårt att få ihop folk nog som det var pga av dålig träningsnärvaro från flera u-lagsspelare samt annan frånvaro så var vi endast 8 stycken inklusive målvakt som halv tolv från StorByn begav sig ut mot skogarna. Vi hade skitkul, men jag tror Riala och Rådmansö hade mindre kul. Vi slutade med 28-1 i målskillnad och det talar väl kanske lite för sig själv. Men som sagt, ingen av oss hade riktigt förstått att det var flicklag som skulle spela..

Nu, väl hemma igen, har jag lagt mig på soffan med dattan på maggen och känner mig hyfsat sugen på en liten blund. Invar Oldsberg snackar på här på tvn med sin skönt läspande stämma, han är bra ball den gubben. Gubb-ball. Varje gång man kikar på På spåret känner man att man inte har bra mycke å komma med inte, ser det mer som en möjlighet till kunskap så att säga :) Trevligt program, oldiesarna älskar't, och så även jag.

Nej jag ska snurra med John B här i någon kvart sen ska jag ta nya krafter och göra något utav denna underbart regniga, mörka lördagskväll. Au revoir mon cheries!


2008-12-06 @ 17:26:54 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback