Disk, städ och Elf.

Det är vad min dag bestått av. Måste säga att, tro det eller ej, den sistnämna bringade mest positiv anda till mitt liv. Men, nu är det iallafall rent och snyggt i kojan vilket känns gött. Julklapparna har också draperats med diverse färgglada papper och piggats upp med snöre och rimm.
Eftersom Sandra drog in till her bf i staden nu i eftermiddags så har jag fått förtroendet att se till att julklapparna tas med i bilen in till Lidingö imorn. De står nerpackade i papperspåsar framför dörren redan nu..När jag blir stressad, vilket jag säkert kommer bli imorgon, så glöms antingen det viktigaste, det minst viktiga, eller både och. Jag har som sagt gjort allt för att detta INTE ska ske imorgon.
Klockan tio nalkas det frukost, risgrynsgröt självklart, hos moran och faren. Sen är det bara och pipa hem igen, dressera sig propert och sen blir man upphämtad och framme på ön lagom till KalleBahlle och ett glögg-dukat tvbord. Christmas damn! Here I come! :)

Ja, till filmen Elf nu då. OooOOtroligt trevlig julfilm, kan helt klart vara den bästa julfilmen, det tror jag. Det var mycket som var roligt, men framförallt denna scen. För er som inte sett filmen så kan jag dra ett litet intro:
Buddy växer upp på nordpolen tillsammans med Tomten och hans nissar och jobbar i tomteverkstan. Han tror han är en nisse, fast han är 3 ggr så stor som de andra. En dag får han reda på att han är en människa och bestämmer sig för att leta upp sin riktiga pappa som bor i NY. I denna scen nedan jobbar Buddy i en butik i NY där julhandeln är i full gång..



Jag gillar Will...speciellt när jag är trött och det är jag nu. Riktigt trött. Ska förflytta mig från soffan och lägga mig i sängen med dattan på magen och glo en film.. 

Hej Jul.
En dikt av Fia

Jul Jul Strålande Jul
inte bara som liten är den kul.
Jag är ganska vuxen nu
men långt ifrån en rostig gnu.
Julen är alltid sig lik,
den sitter liksom fast, precis som en spik.
Glögg, gröt och många klappar,
samma mat, men spriten man trappar
upp med i mängd och sort,
men akta! livet är kort!
Fånga dagen, våga leva
ingenting är omöjligt, sluta treva!
Låt dom du älskar få veta det
det får inte förbli en hemlighet.

God Jul på er Allesosammen!!


2008-12-23 @ 22:48:42 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Peh

Haha, jag älskar: Saaanta! Sett Stephbrothers? Om inte, gör det!



God Jul Cap!


2008-12-24 @ 16:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback