1 maj.

Ett gott skratt jag fick mig här för cirkus 10 sekunder sen det vill jag lova. Min gamla granne Johan Lundin, som jag umgåtts och lekt med ända sen barnsben addade mig på facebook och skrev att han grävt fram någon gammal mapp, (från när kan det ha varit...hmm...97/98?) med namnet "Fia och Johans Hits" på. För er som inte visste det så, ja, jag har ett förflutet inom musikbranchen :)
Jag tror det började med att Johan hade börjat lira lite gura, och jag kunde litegranna jag med, några ackord sådär. Vi jammade på där på Johans rum och till slut satt vi där med en brak-hit så att säga. Den gick såhär:

1 maj
Text :Johan Lundin och Sofia Löfberg
Musik: Inslag från Eric Clapton's låt Tears In Heaven samt egna små komponeringar.

Nu tar vi en sup, för det är första maj
Levern får jobba hårt, när det är första maj

Vi kan inte hålla oss
När det är fest i vårt hus
Nej, vi kan inte hålla oss
när det är fest i vårt huuuuuus....

Nu tar vi en sup, för det är första maj
Levern får jobba hårt, när det är första maj
fööööörstaaaa maaaaaj

Haha det är rätt kul, för denna låt tyckte våra föräldrar var skitbra, undrar varför? :) Det var väl dom som inspirerat oss antar jag..
Jag får lägga upp andra goa hits vi hade så småningom. Det är rätt sjukt vilket bra minne jag har när jag tänker efter. Men jag tar absolut inte i när jag säger att det var en hit i Svanberga By. Jag sjöng första strofen här för syster Sandra "Kommer du ihåg den här? Nu tar vi en sup, när det är första maj..." Och hon fyller på direkt med "Levern får jobba hårt, när det är första maj". Ska ta å slå en pling till Berta K tror jag :)

Nu ska jag sova sönder mig lite. Take care everyone, and remember..


Stay in school :)


2008-12-10 @ 22:46:14 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Johan Lundin

Haha härligt Fia... vi får ta å göra en comeback tycker jag :P


2008-12-10 @ 22:52:27

Postat av: fia

klart som äckelkorvspad att vi ska! Masterpiece :) haha världens simplaste, men gosch va sköj vi hade.


2008-12-10 @ 22:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback